Halo, gospa? Vas lahko malce ‘nategujemo’?

Telefon, ki visi v predsobi mojega malega kraljestva, ne služi skoraj ničemur. Tam je, ker je lastnica stanovanja prepričana, da z odjavo stacionarne cifre izgubiš stik s svetom, tam je, da se gospod Otrok vsake toliko s sošolci pomeni o online strategijah in ja, tam je zato, da me vsake toliko pokličejo iz kake firme, ki je odvisna od analiz mojega socialnega položaja, političnih prepričanj in uporabe pralnih praškov.

Včasih se mi ljubi in pridno sodelujem. Razlagam vse o svojih političnih prepričanjih (kolikor jih pač premorem), o statusih, denarju in številu članov gospodinjstva. Včasih se prijazno zahvalim in odložim. To je to. To je poslanstvo črne naprave v predsobi.

Ko je včeraj popoldne spet začela piskati, sem vedela, da bo neko podjetje od mene ponovno nekaj hotelo. Pa sem bila ravno dobre volje in sem nameravala spet povedati, koliko zaslužim, kako živim in katerih politikov niti mrtva ne bi volila. Karkoli želijo, samo da bodo vse statistike zadovoljive in podatki preverjeni.

Res je bila firma, Lava in nekaj, če se prav spomnim, in za spremembo je bil na drugi strani prijazen, moški glas. Obetaven uvod v nekaj, kar naj bi po mojih pričakovanjih morala biti anketa o kakih pralnih praških. Pa sem se zmotila.

‘Dober dan gospa, z vami smo govorili pred dnevi in dogovorili smo se za sestanek.’

‘Huh, ja? Kakšen sestanek pa bi to bil?’

‘Ja gospa, kaj ste pozabili? Za finančno svetovanje smo dogovorjeni.’

Jaz in finančno svetovanje? ‘Hehe, gospod, to bo zagotovo pomota. Za nikakršno finančno svetovanje nisem dogovorjena, ker mi enostavno nimate o čem svetovati. Razen, če mi ne znate povedati, kako mesec preživeti z manj denarja kot znesejo vse položnice skupaj.’

‘Ne, ne, gospa, mi imamo brezplačno finančno svetovanje o varčevanju in zagotovo smo dogovorjeni z vami.’

‘Žal mi je, gospod, pri treh klicih na teden si zapomnim večino pogovorov, definitivno pa bi si zapomnila sestanek na temo varčevanja.’

‘Gospa, potem pa smo se na tej številki z nekom drugim pogovarjali, zagotovo smo dogovorjeni.’

‘To bi bil moj dvanajstletni sin, za katerega nekoliko dvomim, da bi ga zanimala vlaganja in varčevanja.”

- trenutek tišine -

‘Dovolite gospa, da vam vseeno predstavim naše podjetje.’

Na tem mestu je sledilo prebiranje teksta o brezplačnem finančnem svetovanju, na katerega sva povabljena jaz in moj sin (vseeno ga moram vprašati, ali si je naročil kako analizo finančnega stanja v svojem hranilniku), hvaljenje neke firme in njenih storitev, meni pa začuda ni počil noben živec.

Gospoda sem mirno poslušala do konca, prenesla prebiranje že stokrat prebranega in vmes razmišljala, da je to dejansko zanimiv pristop k promociji podjetja.

Nekoga pokličeš (kar te v primerjavi z vsemi ostalimi marketinškimi prijemi ne stane skoraj nič) in mu naložiš nekaj o nekem sestanku. Preden ubogemu revežu potegne, da v vsej gužvi ni pozabil še na en sestanek in da ga dejansko nekdo nateguje, mu uspeš predstavit celovito ponudbo svoje firme in po možnosti še zvleči na (baje že dogovorjeni in brezplačni) sestanek. Verjamem, da marsikomu pride že ob besedi ‘brezplačno’ in prepričana sem, da se teh brezplačnih sestankov marsikdo tudi udeleži. Sklepam, da se na tem mestu vsa brezplačnost zaključi in da nekdo začne lepo zaračunavati svoje storitve, ampak – to je šele potem. Važno, da se najdejo nove stranke.

Žal, jaz ne bom med njimi. Ne zgolj zato, ker nimam sredstev za kako posebno varčevanje, ampak predvsem zato, ker nisem najbolj navdušena, če me nekdo poskuša v nekaj prepričati z lažjo. To sem gospodu s prijaznim glasom tudi poskušala razložiti, a žal ni bil več tako zelo zainteresiran za pogovor z menoj.

Zakaj neki le?

11 odzivov na “Halo, gospa? Vas lahko malce ‘nategujemo’?

  1. Alex van der Volk

    Moja največja nočna mora dokler sem še imel stacionarca (kot obvezna reč, če sem hotel adsl) so bili ti spemerski klici. Ker sem pa prijazna dušica, sem vedno najprej lepo počakal da so zdrdrali svoje in šele nato povedal, da me stvari ne zanimajo. Če gospodične niso nehale biti tečne, sem znal pa postati tudi nesramen, ja. Takle nastop pa bi me znal najbrž zvleči tudi na kakšen sestanek, ni dvakrat za rečt. Sem pa opazil, da se spamerski klici širijo tudi na mobilne telefone, saj sem prav pred kjratkim dobil klic z Radia 1 in jim prav veselo povedal, da mi gre na živce da vrtijo eno in isto muziko in da so s tem že dosadni. Twelefon pa kar obdrži, mogoče pa bo hotel g. Otrok nekoč poklicati kakšno vročo linijo in bo samo tako spoznal, da je tudi to en velik nateg, ki se NE SPLAČA.

  2. zloba Avtor prispevka

    Alex, pravkar ugotavljam, da je največja mora – mail. V zadnji uri dobila dve hudi ‘reklami’ – od Nikona in od Bolhe, kjer pa res ne poznajo meje. Fak no … packi:(

  3. Si. R.

    Ko sem pred dvema letoma in pol zabredel v resnejše zdravstvene težave, sem ponovno razmišljal o nekakšnem zavarovanju z varčevalno perspektivo. A takrat že zaradi rizične diagnoze nisem niti mogel skleniti česa takega, saj v primeru kakšnih težav iz naslova tistih komplikacij zadeva potem ne bi dala kakšnega zavarovalnega efekta.

    No, letos sem te zadeve rešil do konca in … začel ponovno razmišljati o nekakšnem zavarovanju. Pravzaprav pri KD group.

    In kot po naključju mi pred kakim mesecem in pol zazvoni telefon in mi govori nek tip, ki je ibl očitno nek agent – začne prijazno in pove, kaj počne, ter da mu je to, naj me pokliče, svetovala neka deklina po imenu (ne spomnim se, naj bo recimo Tina) – Tina. Da je iz Maribora in to … skratka, da pač bi se sestal z menoj in mi razložil zadevo. Okej, sem rekel, ni frke, itak me to zanima, da vidim, kaj ponujaš – ampak nič si ne obetaj, moji prihodki so kot cerkniško jezero, včasih poplava na računu, včasih suša …

    Se dobim z modelom, predelava najprej teorijo ekonomije, dobičke v skladih in velikih delniških družbah za zadnjih sto let, potem on pove, da je diplomiral ‘iz skladov’ na faksu, mu kao verjamem, v bistvu pa ne, mi vse ‘razloži’, jaz še vedno vztrajam, da me sedaj takoj zavarovanje z varčevanjem in naložbo v sklade ali kamorkoli že še ne zanima in da ga bom zagotovo poklical. Na koncu me vpraša, če mu lahko priporočim še kakšne svoje prijatelje/ice, ki bi jih poklical in jim predstavil ponudbo … In takrat se je zbudil plenilec v meni. Prosil sem ga za pojasnilo, katera “prsata črnolasa Tina iz Maribora, motoristka, tako kot vi” je dala mojo telefonsko, potem mi je nekakšno tako telefonsko celo pokazal … in sem si jo zapisal … in mu rekel, da dobi od mene solde za pogodbo takoj, ko se izkaže, da to ‘Tino’ res poznam.

    No, sem jo klical, pa je bila na drugi strani ena bleferka … prisežem, da njenega glasu, njenega načina govorjenja in njenih ‘dejstev’ ni bilo v moji zbirki izkustev in znanja.

    Model je klical še dvakrat, vsakič je bil deležen pojasnila, da če bom vzel zavarovanje pri KD, ga bom pri drugem agentu in da se zahvaljujem, ker mi je vse tako lepo pojasnil.

    Drug primer: zadnjič me kliče ena telefonska prodajalka zavarovanj pri zavarovalnici Triglav, naloži, kako da imajo sedaj huuudo akcijo in da skušajo strnkam osebno predstaviti prednosti, pa da ‘stane samo 4 evre’ (ja, itak, osnovni, če pa hočeš efekt, moraš mesečno vsaj 30 ali 100 zbezati v njihovo smer) … Ura je bila 8.34 – ker me je zbudila, je žal dobila le “Gospa, zbudila ste me na absolutno premalo nežen način, da bi vam za to bil hvaležen v obliki poslovnega dogovora. Pokličite me v primeru, da … ” Kot prekaljena telefonska prodajalka je seveda na tej točki prekinila, jaz pa sem šel že drugič tisto jutro scat in nazaj v posteljo. Potem sem pogledal štiri dele Californication.

  4. Si. R.

    PS: mi lahko morda mailaš Nikon in Bolha bljak-mail? Me zanima, kaj pošiljajo, ker še nisem dobil … Gracias Mučos Zlobas Especialas.

  5. barbara

    Samo ta tip iz Lave (jaz sem razumela Lana … je bilo že pred nekaj meseci, pa se ne spomnim najbolje) je pa res fuuuul dobro slišat – jaz navadno hitro odložim, njemu sem pa prisluhnila. Še dalo se mi je razlagat nekaj nazaj :)))), ampak za sestanek se pa nisem zmenla. Nimam financ več kot za sproti …

  6. Fedja

    Eh, vcasih berem tale blog, zdaj pa se mi zdi prvic komentiram.

    Zal je to klasicen pristop, ki cilja na nemocne. Babice in dedke, ki jih je sram rect da se ne spomnijo, pa tiste, ki se ne znajo upret neposrednemu marketingu. Pobirajo drobiz od “spodnje” cetrtine trzisca, solidnih strank si pa niti ne zelijo.

    Tak pristop pride in gre, trzisce se bo zapolnilo s tem spamom, dokler ne bomo vsi skupaj znorel in zaceli bojkotirat odgovorna podjetja in jih prijavljat na razne potrosniske zveze.

  7. 1danica

    Jaz, prijazen človek, sem jih celo nazaj poklicala – ko sem videla zgrešen klic na telefonu – potem sem pa hitro povedala, da je njihovega časa škoda zame, ker me čisto zares ne zanima in z mano ne bo dobička. In smo takoj končali. Če se mi ljubi, odgovarjam le na kakšne ankete in raziskave, še sploh, če imam vtis, da si na drugi strani neko skoraj dete služi kruh, da se ni treba mame držati za krilo do prve redne zaposlitve – to pa menda moraš spoštovati, a ne?
    Ko me pa hočejo proti moji volji izdatno informirati o svojih proizvodih, storitvah in celo nagradah, takrat se mi pa mojega časa zdi preveč škoda – pa čeprav bi v tem času ne naredila nič posebnega.
    LP! :)

  8. stricbrada

    Tud mene so klicali iz te firme, da smo dogovorjeni za sestanek. Hah… nategovalci eni… ponavadi sem do takih telefonskih prodajalcev zelo prijazen, tega sm pa kar direktno poslal nekam in odložil.

  9. zloba Avtor prispevka

    Vidim, da nisem edina ‘nategnjena’. Dolgoročno se tak oglaševalski pristop seveda ne bo obnesel. Zanima me le, če jim bo vmes uspelo naprati dovolj naivnežev?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>