v tretjem delu članka bomo povedali še nekaj lastnosti čustveno inteligentnih ljudi, ko se soočajo z težavnimi, toksičnimi osebami.

  1. Čustveno inteligentni ljudje se ne osredotočajo na težave – le na rešitve

Če se osredotočite na rešitve vaših težav, potem začnete na življenje gledati bolj pozitivno. Če pa se osredotočite samo na težave, s katerimi se srečujete, ustvarite in podaljšate negativna čustva in stres. Ko se osredotočite na ukrepe za izboljšanje sebe in  okoliščin v kateri ste, ustvarite občutek osebne učinkovitosti, ki proizvaja pozitivna čustva in zmanjšuje stres.

Kadar gre za toksične ljudi, se ne osredotočajte na vprašanja, zakaj se obnašajo tako, kot da imajo moč nad vami. Nehajte razmišljati o tem, kako težka je določena oseba, in se raje osredotočite na to, kako boste ravnali z njimi. To vas naredi bolj učinkovitega, in sicer tako, da s tem obvladujete in zmanjšate količino stresa, ki ga doživite pri interakciji s toksičnimi osebami.

  1. Čustveno inteligentni ljudje odpuščajo, a ne pozabijo

Čustveno inteligentni ljudje hitro odpuščajo, vendar to ne pomeni, da pozabijo. Odpuščanje pomeni, da se znebite negativnih čustev glee tega, kar se je zgodilo, tako da lahko nadaljujete. To ne pomeni, da boste določeni osebi, ki vas je prizadela, dali še eno priložnost. Uspešni ljudje se ne zastrupljajo zaradi napak drugih, zato jim oprostijo njihova dejanja in nadaljujejo s svojim življenjem, z zavedanjem kakšna ta oseba je.

  1. Čustveno inteligentni ljudje nimajo notranjega kritika

Včasih absorbiramo negativnost drugih ljudi. Razlika je, če o vas govori negativno druga oseba, kot pa če govorite grdo sami o sebi. Vaše samo-govorjenje (misli, ki jih imate sami o sebi) lahko okrepijo negativnost, če je samo-govorjenje negativno. Nasprotno lahko pozitivno govorjenje samemu sebi izboljša vaše funkcioniranje in mišljenje. Negativen samo-govor je torej nepotreben, ker vas ne bo pripeljal nikamor. Pošlje vas v negativno emocionalno spiralo, iz katere se je težko izvleči.

  1. Čustveno inteligentni ljudje ne užijejo veliko kofeina.

Pitje kofeina povzroči sproščanje adrenalina. Adrenalin pa sproži odziv telesa, kot ga sproži anksioznost: »Bori se, ali beži«, mehanizem preživetja, ki vas prisili, da izberete eno od teh opcij. Ampak nobena od the opcij ni optimalna. Mehanizem borbe ali pobega vas odmakne od racionalnega razmišljanja v prid hitrejšemu odzivu. To je čudovito, če vas preganja medved, vendar pa takšen odziv ni potreben, ko na hodniku naletite na jeznega šefa.

  1. Čustveno inteligentni ljudje dobijo dovolj spanca.

To bi lahko dali na seznam najbolj pomembnih stvari, saj ne moremo dovolj povedati o pomenu spanja za povečanje vaše čustvene inteligence in obvladovanje ravni stresa. Ko spite, se vaši možgani dobesedno napolnijo, se premešajo skozi spomine dneva in jih shranijo ali zavržejo (kar povzroča sanje), tako da se zbudite budni in jasni. Vaš samo nadzor, pozornost in spomin ne delujejo dobro, ko spanja ne dobite dovolj. Pomanjkanje spanja poviša raven stresnih hormonov, celo brez prisotnega stresorja.